Näytetään tekstit, joissa on tunniste home. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste home. Näytä kaikki tekstit

7.6.2015

ARKI 40mm linssin läpi


IMG_0053

Aamuni alkavat kahvilla. Aina. Isäni tekee hyvää kahvia sekoittamalla perinteisen kahvin joukkoon Robert Pauligin suklaakahvia. Tykkään suklaisesta lisäyksestä kahvin maussa. Samaista suklaakahvia olen monesti raahannut kavereille tuliaisiksi. Kotiini tuo maitokahvin värinen paketti ei ole rantautunut vaan se on nautinto porukoilla vieraillessani. Heräteostoksena kuitenkin päätin kokeilla kesän kunniaksi samaista kahvia espressokeittimelleni ja toimihan se. Kesä, mikä oiva tekosyy vaikka mille.

IMG_0051
IMG_0039

Kahvi-intoiluni lisäksi, räpsin sponttaanisti kotitannertani kui dokumentoitavaa kuolinpesää. Sääntönä oli, ettei mitään saa siirtää. Koen haasteeksi postailla kuvia kodistani, sillä seinäkriittisyys iskee heti. Niinpä 40mm linssi kourassa oli näppärintä kuvailla pieniä yksityiskohtia. Ehkä hyväksyn seinät, keittiön ja kylppärin vielä joku päivä ja uskaltaudun laajoejn kuvakulmien äärelle.

IMG_0025IMG_0020 IMG_0055 IMG_0065 IMG_0061

19.9.2014

PARAHIN PERJANTAI

Heissan!

Jihuu. Voisin rupatella täällä tovin, jos toisenkin. Tämä Ratian miesten yöpaita päällä (kyllä, vanhempani ostavat joskus hieman hassuja juttuja tuliaisiksi) , eikä unohdeta armaita villasukkia, joita juuri etsin. Elämä tuntuu kovin pehmoiselta. Ja hei ei, pääni ei ole alkanut sumentua. (who knows?) Virkeys on vain  hyvien yöunien ansiota. Olen ollut kärttyisä ja mahdoton, väsynyt ja huoleton. Joten jo ihan syystäkin, olen onnellinen, hyvin onnellinen viettäessäni ensimmäistä koti-iltaa sitten kahteen viikkoon. Ensimmäistä iltaa, jolloin en meinaa nukahtaa, jolloin tiedän, että aamulla saa nukkua pitkään ja nyt saa valvoa jos valvottaa. Siltikin valitsin koti-illan, vaikka energiaa tuntuisi olevan vaikka mihin. Joskus on pakko vain olla. Nämä vauhdikkaat viikot ovat taas näyttäneet kuinka mielenkiintoista tämä elämä onkaan. Ettei siinä malttaisi torkahtaakaan.

Levollista ja kaunista viikonloppua! Palataan taas.

IMG_0198 IMG_0191

Ainiin, tämä uusi sohvaviristykseni ei ole tainnut vilahtaa vielä tällä puolen ruutua. Pitänee paljastaa koko kokonaisuus ja kertoa hieman lisää tästä Ivana Helsingin telttakankaasta.

// Titi

14.8.2014

JAZZ UP YOUR LIVINGROOM


IMG_9870 IMG_9849 IMG_9877 IMG_9892

Norah Jones and knitting kind of days. My new best friend for home-noons is bluetooth speaker. Good sound makes the  day dance smoothly. I jazzed up my livingroom on the other day by moving the furniture around. Even this little exercise did good for the room. I don´t know if I have mentioned how bored I am with this look. I wish I could paint the walls...actually renovate whole kitchen...could we at least talk about the window frames? Well, one day, one day and I´ve got the castle. Or half of it. ;)

How is life over there? What is your inspiration of the day?

// Titi

17.6.2014

LIVINGROOM TASTE

IMG_9328 IMG_9382

Sunnuntaisen kenkävaahtoilun jälkeen, ajattelin ottaa hieman rauhallisemmin. Olen saanut nauttia kevyestä kesäsateesta matkalla töistä kotiin. Ja poutapilvistä, jotka himmentävät kotinivalaistuksen. Näin kesällä, elän lähes luonnonvalon varassa. Paitsi iltakokkaillessa, sillä polttimot ovat edelleen vaihtamatta ja uusi tulokas pahvilaatikossa. Jotenkin en vain näytä pääsevän yli tästä välivaiheesta. Kuitenkin, tuo kattovalon päällä pitäminen kesällä, tuntuu rikokselta. Nyt kun sitä valoa pitäisi olla, ainakin minun kesälogiikkani mukaan.

IMG_9272
IMG_9314

Pakko kyllä tarttua tähän olkkarin villamattoon  Olen ollut siitä super-onnellinen. Varsinkin nyt kun olkkarissa on tullut hengailtua normaalia enemmän (parveke on maalauksen alla) ja tuijoteltua ympärilleen.. Hamusin sen itselleni jollain alennuskupongilla, ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Maailman pehmein se ei ole, mutta toimiva ja likaa hylkivä. Okei, no siihen sumutettiin likaahylkivä suoja, joten vesipisara jää pinnalle poimittavaksi.

Ihanaa alkavaa juhannusviikkoa! Mitä suunnitelmia teillä on jussiksi? 

// Titi

Sohvapöytä - teetetty, matto - Anno, Pandora, Kodin1, rahi - äidin tekemä, Tv-taso - Ikea Ps.


27.5.2014

SADEPÄIVÄ / PYYKKIPÄIVÄ

IMG_4391

Onni oli, että satoi. Ikkunoista ja ovista tulviva raikasilma ja varjo, loivat täydelliset siivouspäivän puitteet. Ei tarvinnut imuroida hiki hatussa tai houkutella sisään ampiaisia ja lisää lämpöä. Varpaani alkoivat jo tuuletusvimmastani johtuen kaivata villasukkia. Ihanan raikasta! 

Nuuhkin tyytyväisenä puhtaalle tuoksuvia pyykkejä. Minusta pyykkiaineen tuoksu on ihana. Tunnunstan, etten ole viikkausihminen, jonka kuvasta voi havaita. Olisinpa viikkaaja, kuten eräs ystäväni. Salaa kadehdin hänen säntillisiä rivejään. Kuva oli sponttaani otos väririvistä, joka syntyi pohjoisesta kyläileviä ystäviäni varten. Nyt jälkikäteen vaativa esteetikko  minussa ihmittelee, että miksen viikannut lakanoita säntillisen suoriksi, edes tätä kuvaa varten. Vaatteiden viikkausongelman olen selättänyt hengareilla. Viikkaajaksi ryhdyn, kun saan valtavan vaatehuoneen. Sitten kun.

Todellisuutta, sitä se on. Lakanani eivät koskaan ole millilleen viikattuja saati silitettyjä. Joten, mitä sitä huijaamaan, edes sitä yhtä suoraa kuvaa varten.

// Titi

Olen kiitollinen näistä kahdesta kauniista matkaajasta, joiden kanssa viettää vapaa päiväni. Olen kiitolinen Veerasta, joka luo kauneutta soittamisellaan ja upealla äänellään. Parhautta. 


IMG_4344

I had a day off. It ment cleaning up. So I did and I was happy that it was raining outside. Sorry for all of you who would have a chance to go out. Rainy days are perfect for cleaning. Fresh air filled the house up. Love these kind of days, feeling successful but there was no rush. Listening cleaning-music and getting ideas to style my balcony. 

I love fresh laundry and I made a pile ready for my guests to stay over. As you see, I am not a folder. I wish I was. It just never gets a place on my to do lists. I took the picture of that beautiful color row so spontaneously that I started wondering why I did not fold them perfectly. At least for the picture.. Well, that´s my dailylife, that´s my laundry. :) 

// Titi

I am thankful for these beautiful ladies to show up and spent with my days off. I am thankful for Veera playing beautyful sounds with piano and her voice. Love. These little things I count.