Näytetään tekstit, joissa on tunniste school. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste school. Näytä kaikki tekstit

6.12.2014

KUOPIOO RAKENTAMASSA

IMG_0338

Hyvää Itsenäisyyspäivää ihmiset!

Ja niin päättyi Mallinrakentamis-kurssi. Jälleen huomasin, että on nuo meidän luokkalaiset taitavia! Valitsimme kuopiolaiset rakennukset, joista väkersimme ryhmissä massamallin.

Päädyimme Tiian kanssa Kuopion luonnontieteelliseen museoon ja huolimatta kummankin syvästä suhteesta laseriin, valitsimme materiaaliksi saven. Vanha rakennus kun tahtoo olla kovin muodokas tornien huippuja myöten. Pääsimme museon omaan arkistoon, ja hyvin ystävällisen palvelun lisäksi kuulimme palasia sen historiasta. Massamallissa ei tarvitse olla muuta kuin rakennuksen massoittelu, jos ihmettelet töiden vaihtelevuutta yksityiskohtien suhteen.

Nämä saattaa nähdä jopa livenä Opistotien kampuksella ensi keväänä, jos hyvin käy. 

Itsenäisyyspäivä jatkukoon. Syöden ja sukuloiden. Tähän mennessä olen taistellut isänmaan puolesta, rakentanut legoilla uudenlaista arkkitehtuuria ja riepotellut pikkumiehiä myrsykyn lailla. Sekä yrittänyt ottaa valokuvia noista samaisista pikkuihmisistä (Huom, yrittänyt.) Tämä itsenäisyyspäivä ei ole ainakaan vauhditon tai kankea.

// Titi

IMG_0332 IMG_0343 IMG_0355 IMG_0387 Epson Connect -opas.url

28.5.2014

KOUKUSSA KOULUUN

Kyllä. Marssin kahdeksalta tiistaiaamuna kohti koulua. Istuin ruudun äärellä hievahtamatta viisi tuntia. Vapaapäivänäni, vapaaehtoisesti. Ja olisin istunut lisää, ellei kurniva nälkä ja ovella odottavat vieraat olisi tulleet Rhinon ja minun väliin. Hyvä, että tulivat.

Harmi vain, että tämä sadepäivän viettotapa eivät tule toistumaan. Koulu on varmistanut, että pysymme lomalla ja sulkee ovensa ensi viikosta alkaen. Mikä vääryys, sillä inspiraationi ja motivaatio nousivat aivan uudelle tasolle heti, kun sanoin heipat arjelle. Luovuus tarvitsee rajattomuutta, luovuus syntyy joutilaisuudessa. Minun tapauksessa jo pelkästä joutilaisuuden pelosta. 

kippo

Onneksi on vielä perjantai. Töitä ennen on hyvä käydä henkäisemässä viimeisetkin koulun pölyt sisäänsä ennen lopullista kolmen kuukauden eroa. Täytyy soittaa suvivirsi ja uskoa, että on koulujen loma. Toivon voivani purkittaa tätä intoa niitä pimeitä syksyisiä aamuja varten, kun tekisi mieli antaa peiton voittaa. 

// Titi

Moi!  I woke up at 7 am on my day off, just to go to school. Feeling crazy becouse I love long mornings.. I spent over 5 hours sitting in front of the computer. I am hooked up with my school or more likely, with supplies we have there. I see the truth in that saying; creativity is born in idleness. 

// Titi

31.3.2014

SAVIPAJALLA

Tänä keväänä aloitimme työskentelyt savi-, puu- ja metallipajoilla. Niiden parissa on ollut mukavaa aloittaa päivä. Aika kuluu nopeasti työstäen erilaisia harjoituskappaleita kuten, metallilaatikkoa, kynttilänjalkaa ja salaatinottimia. Metallipaja on tuonut uusia kokemuksia kuten hitsausta ja hopeajuottoa. Yritän löytää vielä sitä sisäistä metallinaista itsestäni. Ensimmäisellä savikerralla mallinamme toimi raskaana oleva nainen.

School. This period has been a lot of learning how to produce things in practice.  There are materials as wood, clay and different metals. Clay is quite new friend for me but I have found it very relaxing and interesting to work with. As our first task, we formed naked pregnant woman.