Näytetään tekstit, joissa on tunniste wu-campus. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste wu-campus. Näytä kaikki tekstit

5.6.2014

WU-CAMPUS / JATKOA JÄLLEEN

IMG_2304 IMG_2324

Nämä oranssit toimistorakennukset olivat yksiä mielenkiintoisimmista ja omista suosikeistani. Pidän niiden väristä ja raakalauta pinta on hauska. Aluksi ajattelin, että rakennus on kesken, kunnes totuus valkeni. Raakuus tuo sopivaa kontrastia. Nuo puut vanhenevat varmasti kauniisti. Pidän yleensäkin "raa'asta" meiningistä, joten tämä kyllä uppoaa minuun. Edelleen ihmettelen kuinka hauskoja ja jokainen omalla tavallaan yllättäviä kampuksen rakennukset ovat. Pieniä yksityiskohtia myöten, huomatkaa nuo viillot ikkunoiden jatkeena. Mitä mieltä olette? Sopivasti raakaa vai keskeneräistä?
  IMG_2348IMG_2769

// Titi

Let´s get back to the WU-campus buildings. These orange office-buildings were also one of my favorites. I like the color, and raw wood. I generally like "raw" things in design so it´s not a surprise for me to like these. Even I first thought the building was unfinished. How does it look for you, unfinished or stunning?  

// Titi

15.5.2014

BOX BOX

IMG_2256 IMG_2254 IMG_2808

Tällä hetkellä pääni on tyhjä. Näen silmissäni TO DO listoja ja keksin niihin koko ajan lisää täytettä. Tämä kertoo ehkä siitä, että näköpiirissä on kevään viimeinen kouluviikko. Riemu ja kiire samassa lauseessa. Vaikken suurta paniikkia osaa tästä poteakaan, niin silti tuo lista hieman hiertää.

Kotona näyttää siltä kuin lintuparvi olisi pyyhkäissyt sisään ja vauhdilla ulos. Jep. Haaveilla ehdin. Ja syödä superhyvää jäätelöä. Ruotsin läksyt vaativat seurakseen jäätelön. Hyvän ystävän seura vaatii seurakseen jäätelön. Eilen taisin rakastua sateenvarjooni ja tallustella se kädessä kotiin ilman sadetta. Että sillälailla. Seurauksena nauru. Hulluus.

Ja nämä kuvat. Muisto pidemmälle menneestä keväästä.

Hullunkurisuus ja huvittuneisuus. Eipä mulla muuta.
// Titi

Well. There is this empty mind of mine. Open. I see To Do- lists all over and I just keep adding things. This might be a sign of spring´s last school week. Joy and rush in the same sentance. Well, I´ll get over it after next week. Yay!


And my home looks like a bunch of birds just flew in and then out. I´ve got time to dream. Time to eat ice-cream which is well good. Guess Swedish homework just needs ice-cream on a side as much an evening with good friend needs ice-cream. I fell in love with my umbrella, so I walked with that wide open without any rain.. Becoming crazy of tiredness or is that just my mind getting crazy?



And these pictures. A memory of further spring. 



See you. Later.

// Titi  


13.5.2014

WU-CAMPUS / KIRJASTO

Opiskelijaelämää. Seuraavien postauksien aikana vilahtaa kuvia Wienin WU-campuksen huikeasta ympäristöstä. Ensimmäisenä esittelen teille kirjaston. Tuossa graafisessa, laivaa muistuttavassa rakennuksessa viihtyisin minäkin lukemassa. Lukemassa vaikka mitä kirjoja, kun ympäristö on noin upea, kaiteita ja kylttejä myöten. Jälleen hyvää työtä Zaha Hadidilta!

IMG_2593
IMG_2515 IMG_2485 IMG_2464

Silmä lepää. Ehkä hieman olen kateellinen näille kauppatieteiden opiskelijoille... Heidän hulppeat oltavat inspiroisivat minuakin. Voisin niin kuvitella itseni tuonne kantamaan boheemia kangaskassani ja kuljeskelemaan ympäriinsä. Istumaan alueen kahviloihin ja soittamaan tärkeitä puheluja, tärkeän näköisenän tietenkin.

IMG_2427 IMG_2422

Zaha Hadid kuuluu ehdottomiin lempisuunnittelijoihini, ja oli ihana päästä todentamaan hänen kädenjälkeään livenä. Kiitos kuuluu instagrammin ihmeelliselle maailmalle, sillä matkaa edeltävänä iltana selailin kyseisen suunnittelijan tuotoksia. Klikkasin kivannäköistä rakennusta ja yllätyksekseni huomasin sijainniksi Wienin. Sinne siis!

Jos Wieniin suuntaat, vieraile ihmeessä Wu-campuksella. Hyppää metrosta ulos Prater Messessä ja kävele noin 300m. Volá!
  IMG_2506IMG_2358

Minulla odottaa sängyn vieressä kasa dekoja ja avotakkoja luettavaksi. Dekoni ovat ilmeisesti matkanneet vanhaan osoitteeseeni, joten sain niitä nyt kerralla läjän luettavaksi. Luen myös Murhattu Perijätär kirjaa, joka on niin hyvä, että jos luen sitä aamulla, en ehdi kouluun. Joten en uskalla avata sitä kiireessä tai ennen nukkumaan menoa.. Koska sitten?

Näyttää silti, että työt ja koulu vievät ajan jopa ylimääräiseltä lukemiselta. Kohta tosin on kesä, ja parveke, jonka huomaan on hyvä mennä juomaan aamukahvit ja lehdet. Sitä odottaessa, lukemisiin!

// Titi

I will be presenting WU-campus on these following posts. This is the first one, library. I have to commit, that I envy a little (or not so little) the students of economics and business in Wien. What a campus they´ve got! It´s designed by Zaha Hadid, which is one of my favorite architects. Was a pleasure to meet one of her building in alive. Library kind of remains me of a ship, but it´s not too much a statue of anything.  I would really see myself in there, reading any kind of book, being inspired and carrying my tote bag. If you are heading to Wien, this is surely one of the places you should visit. Hopp out at Prater Messe and walk about 300m. There are a few cafes to fulfill your thristy and you´ll get in to some of the buildings. 


Now, to look for other inspiring reading places.
// Titi